FAQ

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen over De Lift. Heeft u nog een andere vraag of wenst u een vrijblijvende offerte? Contacteer ons voor meer informatie.

Aan welke merken van liften werkt De Lift?

De Lift is een onafhankelijk liftenbedrijf. Onze technici zijn opgeleid om alle merken liften te onderhouden, te herstellen of te moderniseren. Ze volgen hiervoor een unieke opleiding bij De Lift. Komt er nieuwe technologie op de markt? Dan krijgen onze medewerkers onmiddellijk een bijscholing. Het team van 120 ervaren techniekers draagt de beste zorg voor uw lift. Zie ook: Werkt De Lift met originele wisselstukken?

Werkt De Lift met originele wisselstukken?

Ja, De Lift heeft een vaste voorraad van meer dan 3000 originele liftonderdelen en wisselstukken van alle merken. Het zijn géén witte producten! Door deze grote voorraad kunnen we elk probleem snel oplossen. Bovendien beschikken we over een ruim netwerk van leveranciers die steeds in de snelst mogelijke tijd kunnen leveren.

Kan De Lift snel reageren in geval van nood?

Ja, we zijn een 100% Belgisch bedrijf met kantoren in elke provincie en een regionale wachtdienst. Via het gratis noodnummer 0800 204 04 is De Lift dag en nacht bereikbaar. Ook in het weekend. Jaarlijks voert De Lift 6000 noodherstellingen uit. De Lift groeit al 20 jaar omdat klanten tevreden zijn over onze service.

Installeert De Lift ook liften van een eigen merk?

Ja, sinds 2024 installeert De Lift nieuwbouwliften van het merk ION. Dat doen we in nieuwbouwprojecten en in bestaande gebouwen. Met het merk ION bieden we energie-efficiënte liften met hoogwaardige afwerking en heel wat design opties. Bekijk de catalogus of vraag meteen een gratis offerte voor uw project.

Hoe weet ik als syndicus of gebouwbeheerder wanneer een lift defect is en wanneer ze is hersteld?

Via het digitaal klantenportaal houdt De Lift syndici en gebouwbeheerders op de hoogte van onderhoudsbeurten, herstellingen, interventies, offertes en facturatie. Indien gewenst laat De Lift per mail weten wanneer noodmeldingen zijn ontvangen en welke tussenkomst er is uitgevoerd. Zo brengt u eigenaars makkelijk op de hoogte over de toestand van hun lift.

Zijn nieuwbouwliften duurzaam en energie-efficiënt?

Energie-efficiëntie is een doorslaggevend element om te kiezen voor ION Green of ION Solar liften. Verschillende ION liften hebben het Cradle to Cradle-certificaat. Ze zijn gebouwd zonder milieubelastende materialen. Bij het einde van hun levenscyclus zijn ze volledig te recycleren. ION liften werken zonder olie in de machines, de tractie-elementen of de rolgeleiders. Zo ontstaat er geen verontreinigend afval. Bovendien zijn de liftmachines van ION direct aangedreven met minder bewegende delen. Dit beperkt de slijtage tot een minimum en verhoogt de duurzaamheid van de onderdelen.

Geldt een onderhoudscontract bij De Lift voor meerdere jaren?

Nee, De Lift werkt met onderhoudscontracten van 1 jaar. Dit in tegenstelling tot internationale liftenfirma’s. Wij willen onze klanten niet verplichten om zich aan ons bedrijf te binden. Liever verdienen wij uw vertrouwen met onze service en constante kwaliteit.

Welke soorten nieuwbouwliften installeert De Lift?

De Lift installeert liften van het huismerk ION. De ION lift is een elektrische lift die geen machinekamer nodig heeft. ION staat garant voor comfort, betrouwbaarheid en energiebesparing. De Lift biedt een uitgebreid gamma aan moderne liftkooiontwerpen op maat van elke liftschacht.

Hoe ontvang ik een offerte voor een nieuwbouwlift of volledige vervanging van een oude lift?

Ontvang snel een offerte voor uw project. Vul het contactformulier in of vraag een offerte via nieuwbouw@delift.be of 0475 59 01 25.

Een noodgeval of panne?

Bel 0800 204 04 voor de snelle service van De Lift.

Het gratis noodnummer is dag en nacht bereikbaar. Ook in het weekend.